AH BENİM DOLU BOTLARIM!

Tuba Belbağı
2 min readMay 28, 2021

--

Size bir hikayeden bahsetmek istiyorum bugün.

Can’ın hikayesi.

Hangi çocuk sevinmez ki ailesi ona yeni bir çift ayakkabı aldığında. Ve bir de okula yeni başlıyorsa… Herhalde her çocuğun yaşayabilecekleri en büyük mutluluklardan bir tanesidir bu. Can için de öyle olmuş tabii. Sevinçten havalara uçmuş!

Fakat sanıyorum “Seneye de giyer” düşüncesiyle bi numara büyük almışlar pek sevgili anne ve babası Can’ın ayakkabılarını. Zira ayakkabının içinde kaybolmuş minik Can’ın minik ayakları.

Gün doğmuş büyükbabaya, büyükanneye! Başlamışlar Can’ın botlarını doldurmaya topaçla, misketle ve bir de yara bantlarıyla. Can ne yaparmış sıkılırsa? Ah, bir de düşerse!

Anne babası durur mu? Onlar da hemen sıkıştırmışlar Can’ın botlarının içine biraz çikolata biraz pasta. Can nasıl kurtulurmuş bu sıskalıktan yoksa?

E, okulda defter, cetvel ve kalem de çok işe yarar! O halde, bunlar da konulmalı botların içine mutlaka!

Peki söyleyebilir misiniz bana şimdi? Sevgili Can nasıl gidebilir okuluna, hoplaya zıplaya mutlulukla?

Bir de arkadaşları teneffüste bir oraya bir buraya özgürce koşarken, “cop cop cop” su birikintilerine atlarken ve “şlik şlak” su damlacıkları Can’ın üzerine ve ayakkabılarına sıçrarken…

“Eeeeehh, botuma kadar geldi!” diyerek ayaklanmayıp da ne yapsın Can?

Can’ın botlarından kurtulma hikayesi… Bence her çocukla birlikte, her anne babanın da mutlaka okuması gereken “bir cesaret ve kendi olabilme hikayesi”.

Okunmalı, okutulmalı!

Yazar: Leila Brient; Çeviri: Gülüş Türkmen ; Son Okuma: Murat Moroğlu; Bu kitabı bizimle buluşturan yayınevi: @sincapkitap

Yazımı beğendiyseniz alkış atarak ve paylaşarak daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz.(En fazla 50'ye kadar alkış atılabildiğini biliyor muydunuz?) Yorum yaparak bana geri bildirimlerde bulunmanız ise beni çok mutlu eder.

İletişim için;

tubabelbagi@hotmail.com mail adresimden veya @tuba.ogretmenim — instagram hesabımdan bana her zaman ulaşabilirsiniz.

--

--

Tuba Belbağı

Hep okur, bazen yazar, fırsat buldukça gezer, çocukları çok sever. Herkes için erişilebilir bir dünyanın hayaliyle... 🎈Boğaziçi Üniversitesi 🏫 YetGen 💫